وبلاگ سرو شاهی

در این وبلاگ تمامی مطالب مرتبط با تکنولوژی و موارد دیگر قرار میگیرد.

وبلاگ سرو شاهی

در این وبلاگ تمامی مطالب مرتبط با تکنولوژی و موارد دیگر قرار میگیرد.

۵ مطلب در دی ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سئوی فنی به بهینه‌سازی وب‌سایت و سرور اشاره دارد که به عنکبوت‌های موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سایت شما را به طور مؤثرتری بخزند و فهرست کنند (برای کمک به بهبود رتبه‌بندی ارگانیک).

 

چک لیست سئو تکنیکال

موتورهای جستجو در نتایج جستجو به وب‌سایت‌هایی که ویژگی‌های فنی خاصی را نشان می‌دهند رفتار ترجیحی می‌دهند - به عنوان مثال اتصال ایمن، طراحی واکنش‌گرا یا زمان بارگذاری سریع - و SEO فنی کاری است که باید انجام دهید تا مطمئن شوید وب‌سایتتان این کار را انجام می‌دهد.

 

در زیر فهرستی از مراحل مهمی را که می‌توانید برای اطمینان از پیشرفت سئوی فنی خود بردارید، مشاهده خواهید کرد. با پیروی از این دستورالعمل‌ها، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که امنیت و ساختار سایت شما انتظارات الگوریتم‌های موتورهای جستجو را برآورده می‌کند و بر این اساس در نتایج جستجو پاداش دریافت می‌کند.

 

استفاده از پروتکل SSL

لایه سوکت های امن - SSL - یک فناوری امنیتی است که یک پیوند رمزگذاری شده بین یک وب سرور و یک مرورگر ایجاد می کند. شما می توانید یک سایت را با استفاده از SSL به راحتی تشخیص دهید: URL وب سایت با "https://" شروع می شود نه "http://."

 

بنابراین، در صورت امکان، اطمینان از ایمن بودن سایت شما منطقی است – این کار را می توان با نصب گواهی SSL در وب سایت خود انجام داد، اگرچه اکثر سازندگان وب سایت برتر اکنون SSL را به طور پیش فرض در نظر می گیرند.

 

واکنش گرا بودن سایت

یک طراحی وب سایت "رسپانسیو" به طور خودکار تنظیم می شود تا بتوان آن را به راحتی در هر دستگاهی پیمایش کرد و خواند.

 

گوگل در مورد این واقعیت واضح است که داشتن یک سایت ریسپانسیو توسط الگوریتم های آن یک سیگنال رتبه بندی بسیار مهم در نظر گرفته می شود. و با معرفی رویکرد «اول موبایل» گوگل برای نمایه سازی محتوا، وب سایت واکنش گرا اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است.

 

بنابراین منطقی است که مطمئن شوید وب سایت شما کاملاً ریسپانسیو است و در بهترین فرمت ممکن برای کاربران موبایل، تبلت یا دسکتاپ نمایش داده می شود.

 

 سرعت سایت خود را افزایش دهید.

موتورهای جستجو سایت هایی را ترجیح می دهند که سریع بارگذاری شوند: سرعت صفحه یک سیگنال رتبه بندی مهم در نظر گرفته می شود.

 

چندین راه برای افزایش سرعت سایت وجود دارد:

 

از هاست سریع استفاده کنید.

از یک ارائه دهنده سریع DNS ("سیستم نام دامنه") استفاده کنید

«درخواست‌های HTTP» را به حداقل برسانید - استفاده از اسکریپت‌ها و افزونه‌ها را به حداقل برسانید

به جای چندین شیوه نامه CSS یا CSS درون خطی، از یک شیوه نامه CSS (کدی که به مرورگر وب سایت برای نمایش نحوه نمایش وب سایت شما استفاده می شود) استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که فایل های تصویری شما تا حد امکان کوچک هستند (بدون اینکه بیش از حد پیکسل باشند)

صفحات وب خود را فشرده کنید (این کار را می توان با استفاده از ابزاری به نام GZIP انجام داد)

کد سایت خود را کوچک کنید - از هر گونه فاصله غیر ضروری، شکسته شدن خط یا تورفتگی در HTML، CSS و جاوا اسکریپت خود خلاص شوید (برای کمک در این مورد به صفحه Minify Resources Google مراجعه کنید).

 

عدم استفاده از محتوای تکراری

محتوای تکراری می تواند برای کاربران (و در واقع الگوریتم های موتورهای جستجو) گیج کننده باشد. همچنین می‌توان از آن برای دستکاری رتبه‌بندی جستجو یا کسب ترافیک بیشتر استفاده کرد.

 

در نتیجه، موتورهای جستجو علاقه‌ای به آن ندارند و گوگل و بینگ به مدیران وب‌سایت توصیه می‌کنند که مشکلات محتوای تکراری را که پیدا می‌کنند برطرف کنند.

 

می‌توانید مشکلات محتوای تکراری را با موارد زیر برطرف کنید:

 

جلوگیری از انتشار چندین نسخه از یک صفحه یا پست CMS شما (به عنوان مثال، با غیرفعال کردن Session ID در جایی که برای عملکرد وب سایت شما حیاتی نیستند و خلاص شدن از شر نسخه های چاپگر پسند محتوای شما).

استفاده از عنصر پیوند متعارف برای اینکه موتورهای جستجو بدانند نسخه «اصلی» محتوای شما در کجا قرار دارد.

5. یک نقشه سایت XML ایجاد کنید.

نقشه سایت XML فایلی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را در حین خزیدن در آن درک کنند – می توانید آن را مانند یک «نقشه راه جستجو» در نظر بگیرید که دقیقاً به موتورهای جستجو می گوید هر صفحه کجاست.

 

همچنین حاوی اطلاعات مفیدی در مورد هر صفحه در سایت شما، از جمله

 

آخرین باری که یک صفحه اصلاح شد.

چه اولویتی در سایت شما دارد

هر چند وقت یکبار به روز می شود

در Bigcommerce، سایت XML شما به طور خودکار ایجاد می شود. اگر از پلتفرم دیگری استفاده می کنید، ممکن است نیاز به استفاده از یک مولد نقشه سایت برای ساختن آن داشته باشید.

 

استفاده از داده های ساختار یافته

 

به‌علاوه، داده‌های ساخت‌یافته نتایج جستجو را از طریق افزودن «قطعات غنی» بهبود می‌بخشد - برای مثال، می‌توانید از داده‌های ساخت‌یافته برای افزودن رتبه‌بندی ستاره‌ها به نظرات استفاده کنید. قیمت محصولات؛ یا اطلاعات بازبین (مثال زیر).

 

از آنجایی که از نظر بصری جذاب‌تر هستند و اطلاعات مفید فوری را برای جستجوگران برجسته می‌کنند، این نتایج بهبودیافته می‌تواند نرخ کلیک شما (CTR) را بهبود بخشد و ترافیک بیشتری را برای سایت شما ایجاد کند. از آنجایی که سایت هایی با نتایج دارای CTR بالاتر معمولاً در موتورهای جستجو دارای رفتار ترجیحی هستند، ارزش تلاش برای افزودن داده های ساختاریافته به سایت خود را دارد.

 

استفاده از ابزارهای آنالیز سایت

Google Search Console و Bing Webmaster Tools به ترتیب ابزارهای رایگانی از گوگل و مایکروسافت هستند که به شما امکان می دهند وب سایت خود را برای نمایه سازی در موتورهای جستجوی آنها ارسال کنید.

 

هنگامی که آماده راه اندازی وب سایت خود هستید، باید نقشه سایت XML آن را (به بالا مراجعه کنید) به کنسول جستجوی گوگل و ابزار وبمستر ارسال کنید تا بتوانند سایت جدید شما را بخزند و شروع به نمایش نتایج از آن در نتایج جستجو کنند.

 

  • sarv1400 shahi
  • ۰
  • ۰

 

 

ابزارهای مناسب مدیریت رسانه های اجتماعی

ابزارهای پیشرفته مدیریت رسانه های اجتماعی برای ساخت، اجرا و اندازه گیری استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما به طور موثر ضروری هستند.

در اینجا چیزی است که شما نیاز دارید:

ابزارهای بالا تا متوسط ​​قیف

تجزیه و تحلیل مخاطبان قیف بالا تا میانی شما بسیار مهم است. به این دلیل که افرادی در این مراحل که گاهی اوقات مخاطبان ناشناخته نامیده می شوند، مشتریان بالقوه شما هستند.

هرچه این کاربران را بهتر بشناسید، به طور موثرتری قادر خواهید بود با کمپین های بازاریابی مناسب، آنها را به سمت تبدیل شدن سوق دهید.

بنابراین، کدام ابزار در این مرحله به کار می آیند؟

تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی بومی. داده های مخاطبی که می توانید از پلتفرم های رسانه های اجتماعی دریافت کنید کاملاً دقیق است و شامل موارد زیر است:

بینش مخاطبان فیس بوک: جمعیت شناسی، لایک صفحه، مکان، فعالیت

بینش اینستاگرام: مکان‌های برتر، زمان‌ها و روزهایی که فالوورهای شما بیشتر فعال هستند

تجزیه و تحلیل توییتر: جمعیت شناسی، سبک زندگی، رفتار مصرف کننده، ردپای تلفن همراه

تجزیه و تحلیل لینکدین: جمعیت شناسی، عملکرد شغلی، سابقه کار، صنعت، اندازه شرکت، وضعیت استخدام

تجزیه و تحلیل مخاطبان: اینها به شما امکان می دهد مخاطبان فیس بوک خود را بر اساس جمعیت شناسی، علاقه و رفتارشان به صورت پرسونا گروه بندی کنید. در نتیجه، می‌توانید در زمانی که باید برای تحقیقات دستی مخاطبان صرف کنید، صرفه‌جویی کنید.

همچنین می توانید فوراً نتیجه تجزیه و تحلیل مخاطبان خود را به عمل تبدیل کنید.

نحوه مدیریت مخاطبان شبکه های اجتماعی

گوش دادن به رسانه های اجتماعی یک عنصر مهم در فرآیند مدیریت رسانه های اجتماعی است. اگر به طور منظم انجام شود، می تواند به شما کمک کند چندین کار را انجام دهید، از جمله:

نظارت بر ذکر @ و چگونگی طنین‌اندازی کمپین‌های شما در رسانه‌های اجتماعی

پیدا کردن آنچه کاربران رسانه های اجتماعی در مورد رقبای شما می گویند

ارائه خدمات بهتر به مشتریان

شناسایی تأثیرگذاران جدید رسانه های اجتماعی و سفیران برند

شناسایی و جلوگیری از هر گونه بحران رسانه های اجتماعی مرتبط با برند

مشخص کردن مکالمات بزرگتر که کسب و کار شما باید به آنها بپیوندد

چگونه باید در شبکه های اجتماعی گوش دهید؟

مرحله 1: کلمات کلیدی مناسب را در پرس و جوها انتخاب کنید. بسته به کاری که می‌خواهید تکمیل کنید، باید کلمات مناسبی را که می‌خواهید به آن دقت کنید، انتخاب کنید.

برای مثال، اگر هدف شما یافتن اینفلوئنسرها از طریق گوش دادن است، باید با ایجاد پرس و جوهای مرتبط با موضوع کمپین خود شروع کنید. در پرس و جو، کلمات کلیدی مرتبط، هشتگ ها و اشاره هایی را که می خواهید ردیابی کنید، فهرست کنید. در نهایت، پلتفرمی را که می‌خواهید نظارت کنید، به همراه زبان و منطقه پیش‌فرض انتخاب کنید. در نتیجه، دقیقاً همان چیزی را که به آن علاقه دارید، ثبت خواهید کرد.

  • sarv1400 shahi
  • ۰
  • ۰

 

آموزش disavow کردن لینک ها از سرچ کنسول

اگر یک اقدام دستی علیه سایت خود برای پیوندهای غیرطبیعی به سایت خود دارید، یا اگر فکر می کنید در شرف انجام چنین اقدام دستی هستید (به دلیل پیوندهای پولی یا سایر طرح های پیوند که دستورالعمل های کیفیت ما را نقض می کنند)، باید سعی کنید تا از ابزار disavow کردن لینک ها استفاده کنید. اگر نمی‌توانید خودتان آن پیوندها را حذف کنید یا آنها را حذف کنید، باید URL صفحات یا دامنه‌های مشکوک را که به وب‌سایت شما پیوند می‌دهند، رد کنید.

disavow links سرچ کنسول، یک ویژگی پیشرفته است و فقط باید با احتیاط استفاده شود. در صورت استفاده نادرست، این ویژگی می تواند به طور بالقوه به عملکرد سایت شما در نتایج جستجوی گوگل آسیب برساند.

دیساوو کردن لینک ها در سرچ کنسول

مرحله 0: تصمیم بگیرید که آیا این لازم است یا خیر؟

در بیشتر موارد، گوگل می تواند بدون راهنمایی اضافی ارزیابی کند که به کدام لینک ها اعتماد کند، بنابراین اکثر سایت ها نیازی به استفاده از این ابزار ندارند.

چه بک لینک هایی باید دیساوو شوند؟

شما تعداد قابل توجهی لینک هرزنامه، مصنوعی یا با کیفیت پایین دارید که به سایت شما اشاره می کند،

و پیوندها باعث ایجاد یک عمل دستی در سایت شما شده اند یا به احتمال زیاد باعث یک عمل دستی می شوند.

گوگل بسیار سخت کار می کند تا مطمئن شود که اقدامات روی سایت های شخص ثالث تاثیر منفی بر یک وب سایت نمی گذارد. در برخی شرایط، لینک های دریافتی می توانند نظر گوگل را در مورد یک صفحه یا سایت تحت تاثیر قرار دهند. برای مثال، شما یا یک SEO که استخدام کرده‌اید، ممکن است از طریق پیوندهای پولی یا طرح‌های پیوند دیگری که دستورالعمل‌های کیفیت ما را نقض می‌کنند، پیوندهای بدی به سایت شما ایجاد کرده باشید. قبل از هر چیز، توصیه می کنیم تا حد امکان لینک های اسپم یا بی کیفیت را از وب حذف کنید.

ابزار Disavow links از ویژگی های دامنه پشتیبانی نمی کند. اگر دارای ویژگی دامنه هستید، این صفحه برای شما اعمال نمی شود. (سرچ کنسول را به روش فعالسازی url prefix راه اندازی کنید.)

مرحله 1: لیستی از پیوندها را برای دیساوو ایجاد کنید.

لیست صفحات یا دامنه های خود را برای رد کردن در یک فایل text که در Google آپلود خواهید کرد جمع آوری کنید.

فرمت فایل disavow links

  • یک URL یا دامنه را برای رد کردن در هر خط مشخص کنید. شما نمی توانید کل یک مسیر فرعی مانند example.com/en/ را رد کنید

  • برای رد کردن یک دامنه (یا زیر دامنه) پیشوند آن را با "domain:" قرار دهید، برای مثال: domain:example.com

  • فایل باید یک فایل متنی با کد UTF-8 یا 7 بیتی ASCII باشد

  • نام فایل باید به .txt ختم شود

  • حداکثر طول URL 2048 کاراکتر است

  • حداکثر اندازه فایل 100000 خط (شامل خطوط خالی و خطوط نظر) و 2 مگابایت است.

  • در صورت تمایل می توانید با شروع یک خط با علامت #، نظرات خود را اضافه کنید. هر خطی که با # شروع شود توسط Google نادیده گرفته خواهد شد.

مثالی از دیساوو کردن لینک ها

# دو صفحه برای رد کردن

http://spam.example.com/stuff/comments.html

http://spam.example.com/stuff/paid-links.html

# یک دامنه برای رد کردن

دامنه:shadyseo.com

اگر نشانی‌های وب یا سایت‌هایی را برای رد کردن در گزارش پیوندهای سایت خود پیدا کرده‌اید، می‌توانید با کلیک روی دکمه صادرات، داده‌ها را از گزارش پیوندها دانلود کنید. مطمئن شوید که URL هایی را که نمی خواهید رد کنید، از فایل دانلود شده حذف کنید.

مرحله 2: لیست خود را آپلود کنید

می توانید برای هر ملکی که دارید یک لیست رد کردن پست کنید. آپلود یک لیست جدید برای یک ملک جایگزین هر لیست موجود برای آن ویژگی می شود.

برای آپلود لیست رد کردن، باید مالک ملک باشید.

پیوندهای رد شده همچنان در گزارش پیوندها نشان داده می شوند.

برای آپلود لیست صفحات یا دامنه‌هایی که می‌خواهید رد کنید:

صفحه ابزار Disavow Links

یک وب سایت را از لیست دارایی انتخاب کنید. این لیست فقط برای این ملک اعمال می شود. اگر لیستی از قبل برای این ویژگی وجود داشته باشد، خلاصه ای از صفحات و دامنه های رد شده را خواهید دید. آپلود لیست دیگری در این ویژگی جایگزین لیست موجود برای این ویژگی خواهد شد.

برای آپلود لیست خود روی دکمه کلیک کنید.

فایل Disavow را طبق دستور از رایانه محلی خود انتخاب کنید.

اگر فایل دارای هرگونه خطا باشد، بلافاصله لیستی از خطاها را مشاهده خواهید کرد. لیست قدیمی شما جایگزین نخواهد شد. می توانید لیست جدید خود را اصلاح کنید و سعی کنید دوباره آن را آپلود کنید.

اگر آپلود با موفقیت انجام شود، ممکن است چند هفته طول بکشد تا Google لیست شما را در فهرست قرار دهد زیرا Google وب را دوباره می‌خزد و صفحاتی را که می‌بینیم پردازش می‌کند.

حذف همه این کارها برای یک ملک

اگر می‌خواهید همه موارد رد برای یک ویژگی مشخص را حذف کنید، این مراحل را دنبال کنید. اگر می خواهید یک لیست قدیمی را با یک لیست جدید جایگزین کنید، نیازی به انجام این کار ندارید. به سادگی لیست جدید را آپلود کنید.

 

  • sarv1400 shahi
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • sarv1400 shahi
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • sarv1400 shahi