ابزارهای مناسب مدیریت رسانه های اجتماعی
ابزارهای پیشرفته مدیریت رسانه های اجتماعی برای ساخت، اجرا و اندازه گیری استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما به طور موثر ضروری هستند.
در اینجا چیزی است که شما نیاز دارید:
ابزارهای بالا تا متوسط قیف
تجزیه و تحلیل مخاطبان قیف بالا تا میانی شما بسیار مهم است. به این دلیل که افرادی در این مراحل که گاهی اوقات مخاطبان ناشناخته نامیده می شوند، مشتریان بالقوه شما هستند.
هرچه این کاربران را بهتر بشناسید، به طور موثرتری قادر خواهید بود با کمپین های بازاریابی مناسب، آنها را به سمت تبدیل شدن سوق دهید.
بنابراین، کدام ابزار در این مرحله به کار می آیند؟
تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی بومی. داده های مخاطبی که می توانید از پلتفرم های رسانه های اجتماعی دریافت کنید کاملاً دقیق است و شامل موارد زیر است:
بینش مخاطبان فیس بوک: جمعیت شناسی، لایک صفحه، مکان، فعالیت
بینش اینستاگرام: مکانهای برتر، زمانها و روزهایی که فالوورهای شما بیشتر فعال هستند
تجزیه و تحلیل توییتر: جمعیت شناسی، سبک زندگی، رفتار مصرف کننده، ردپای تلفن همراه
تجزیه و تحلیل لینکدین: جمعیت شناسی، عملکرد شغلی، سابقه کار، صنعت، اندازه شرکت، وضعیت استخدام
تجزیه و تحلیل مخاطبان: اینها به شما امکان می دهد مخاطبان فیس بوک خود را بر اساس جمعیت شناسی، علاقه و رفتارشان به صورت پرسونا گروه بندی کنید. در نتیجه، میتوانید در زمانی که باید برای تحقیقات دستی مخاطبان صرف کنید، صرفهجویی کنید.
همچنین می توانید فوراً نتیجه تجزیه و تحلیل مخاطبان خود را به عمل تبدیل کنید.
نحوه مدیریت مخاطبان شبکه های اجتماعی
گوش دادن به رسانه های اجتماعی یک عنصر مهم در فرآیند مدیریت رسانه های اجتماعی است. اگر به طور منظم انجام شود، می تواند به شما کمک کند چندین کار را انجام دهید، از جمله:
نظارت بر ذکر @ و چگونگی طنیناندازی کمپینهای شما در رسانههای اجتماعی
پیدا کردن آنچه کاربران رسانه های اجتماعی در مورد رقبای شما می گویند
ارائه خدمات بهتر به مشتریان
شناسایی تأثیرگذاران جدید رسانه های اجتماعی و سفیران برند
شناسایی و جلوگیری از هر گونه بحران رسانه های اجتماعی مرتبط با برند
مشخص کردن مکالمات بزرگتر که کسب و کار شما باید به آنها بپیوندد
چگونه باید در شبکه های اجتماعی گوش دهید؟
مرحله 1: کلمات کلیدی مناسب را در پرس و جوها انتخاب کنید. بسته به کاری که میخواهید تکمیل کنید، باید کلمات مناسبی را که میخواهید به آن دقت کنید، انتخاب کنید.
برای مثال، اگر هدف شما یافتن اینفلوئنسرها از طریق گوش دادن است، باید با ایجاد پرس و جوهای مرتبط با موضوع کمپین خود شروع کنید. در پرس و جو، کلمات کلیدی مرتبط، هشتگ ها و اشاره هایی را که می خواهید ردیابی کنید، فهرست کنید. در نهایت، پلتفرمی را که میخواهید نظارت کنید، به همراه زبان و منطقه پیشفرض انتخاب کنید. در نتیجه، دقیقاً همان چیزی را که به آن علاقه دارید، ثبت خواهید کرد.
- ۰۰/۱۰/۲۰