وبلاگ سرو شاهی

در این وبلاگ تمامی مطالب مرتبط با تکنولوژی و موارد دیگر قرار میگیرد.

وبلاگ سرو شاهی

در این وبلاگ تمامی مطالب مرتبط با تکنولوژی و موارد دیگر قرار میگیرد.

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

مراحل تبدیل شدن به یک طراح وب

قبل از شروع مشاغل طراحی وب، مهم است که مهارت های لازم را توسعه دهید. در اینجا نحوه تبدیل شدن به یک طراح وب در 9 مرحله آورده شده است:

 

1. تئوری طراحی وب را بیاموزید

قبل از طراحی یک وب سایت، یادگیری اصول اولیه طراحی خوب ضروری است. در اینجا برخی از رایج ترین تئوری های طراحی که هر طراح وب مشتاقی باید بداند آورده شده است:

 

طراحی چیدمان

 Layout تأثیر بسزایی در اثربخشی طراحی وب سایت دارد. مسیرهای ناوبری واضح را در صفحات وب تعیین می کند و مهمترین عناصر را اولویت بندی می کند. بنابراین، درک نحوه عملکرد چیدمان برای ایجاد وب سایت های کاربر پسند ضروری است.

طرح های رنگی استفاده از یک طرح رنگ موثر می تواند تجربه آنلاین بازدیدکنندگان وب سایت را بهبود بخشد. از رنگ های متضاد برای کمک به بینندگان برای تمرکز بر عناصر خاص یک صفحه وب استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر وب سایت دارای پس زمینه تیره است، از رنگ روشن تر برای تأکید بر محتوا استفاده کنید.

تایپوگرافی

 هنگام طراحی وب سایت، انتخاب فونت به اندازه طرح رنگ مهم است. هر دو نشان دهنده هویت یک کسب و کار هستند. در حالت ایده آل، فونت یک وب سایت باید به راحتی خوانده شود و با طرح و طرح کلی مطابقت داشته باشد.

رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX)

 برای طراحان وب، اطمینان از در دسترس بودن و کاربردی بودن یک وب سایت مهمترین چیزی است که اهمیت دارد. برای تشویق یک تعامل دیجیتال موثر برای کاربران، عناصر رابط کاربری سازگار ایجاد کنید.

 

2. مهارت های ضروری برای طراحان وب را توسعه دهید

یک طراح وب نیاز به حس قوی از سبک بصری، مهارت فنی و مهارت های مردمی دارد. بیایید نگاهی به مهارت های ضروری طراحی وب که برای شروع حرفه خود نیاز دارید بیاندازیم.

 

مهارتهای فنی

 

به طور معمول، جنبه های فنی طراحی وب شامل درک اولیه از برنامه نویسی و قابلیت استفاده سایت است. طراحان وب که می توانند کدنویسی کنند معمولاً توسط شرکت های توسعه وب، کارفرمایان و توسعه دهندگان وب ارزش بیشتری دارند. این مهارت های فنی عبارتند از: در این بین می توانید مراحل یادگیری طراحی سایت را از سایت امیر رسولی نیز مشاهده کنید.

 

HTML

 زبان نشانه گذاری HyperText دستورالعمل هایی در مورد نحوه نمایش محتوا و عناصر سایت در مرورگر ارائه می دهد. تگ‌های HTML ظاهر عناوین، سرفصل‌ها و پاراگراف‌ها را تعیین می‌کنند که عناصر ضروری بهینه‌سازی موتور جستجو هستند.

CSS 

CSS که مخفف عبارت Cascading Style Sheets است، یک زبان برنامه نویسی است که به طراحان اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر ظاهر بصری یک وب سایت داشته باشند. CSS به شما امکان می دهد فونت، رنگ، پس زمینه و سایر عناصر بصری یک صفحه وب را تغییر دهید.

جاوا اسکریپت

 یکی از زبان های برنامه نویسی مورد تقاضا است که کاربران را قادر می سازد تا ویژگی های تعاملی را در عناصر وب سایت ایستا پیاده سازی کنند.

طراحی تعاملی

 سبک زندگی مدرن و سریع، دسترسی سریع به اطلاعات وب سایت را برای کاربران ضروری می کند. به همین دلیل، طراحان وب باید مطمئن شوند که سایت های آنها با انواع دستگاه ها و اندازه های صفحه نمایش سازگار است.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

علاوه بر ایجاد طراحی های بصری خیره کننده وب سایت، طراحان وب باید اطمینان حاصل کنند که ساختار، سرعت و طرح وب سایت به خوبی بهینه شده است. به این ترتیب، سایت می تواند در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بهتری داشته باشد و در نهایت بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند.

 

مهارت های نرم

 

علاوه بر توانایی فنی، یک طراح وب حرفه‌ای باید مهارت‌های نرم مختلفی را برای اطمینان از روند کاری پروژه موفق و حفظ رابطه خوب با مشتریان داشته باشد.

 

  • مهارت های ارتباطی: طراحان وب باید بتوانند به طور موثر با مشتریان ارتباط برقرار کنند تا شهرت خوبی به دست آورند و حرفه ای بودن خود را نشان دهند.

  • همکاری: اگر یک طراح وب داخلی شوید، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود در کنار سایر حرفه ای ها مانند توسعه دهندگان وب و طراحان گرافیک کار کنید. داشتن مهارت های همکاری عالی به همسو شدن همه ایده ها و دستیابی به بهترین نتایج کمک می کند.

  • مدیریت زمان: این یک مهارت ضروری است، به خصوص زمانی که به عنوان یک طراح وب آزاد کار می کنید، زیرا پیگیری پروژه ها و رعایت ضرب الاجل ضروری است. یک جدول زمانی موثر برای هر مرحله پروژه برنامه ریزی کنید تا اطمینان حاصل شود که تمام اهداف برآورده شده اند.

نگاه به کیفیت طراحان وب باید روی تمام جزئیات طراحی سایت و کیفیت آن تمرکز کنند. همیشه فضایی را برای اصلاحات و بهبودها برای ایجاد محصولات مقاوم در برابر آینده باز کنید.

 

3. استاد ابزار طراحی وب سایت

پس از آشنایی با اصول اساسی و مهارت های لازم، زمان آن فرا رسیده است که یاد بگیرید چگونه از تمام ابزارهای ضروری برای طراحی وب سایت های کاربردی استفاده کنید.

 

ما ابزارهای زیر را برای ساده کردن فرآیند طراحی توصیه می کنیم:

 

نرم افزار طراحی بصری از آنجایی که طراحان وب روی ایجاد گرافیک وب سایت تمرکز می کنند، باید با ابزارهای طراحی گرافیکی و ویرایش عکس آشنا باشند. می توانید از Adobe Photoshop برای ایجاد تصاویر واکنش گرا برای مشاهده وب استفاده کنید. در همین حال، Adobe Illustrator بهترین گزینه در مورد فونت ها و گرافیک های برداری است.

ابزارهای نمونه سازی اکثر طراحان وب نمونه های اولیه را با نرم افزار Wireframing توسعه می دهند تا قبل از ارائه طرح نهایی، عیوب را شناسایی کنند. برخی از ابزارهای محبوب وایرفریم عبارتند از Figma و Sketch.

ویرایشگر کد. برخی از پروژه‌ها ممکن است نیاز به کدگذاری جلویی داشته باشند که با ابزارهای بصری قابل انجام نباشد. برای تسهیل فرآیند با ویرایشگرهای کد آشنا شوید. یکی از بهترین ویرایشگرهای متن برای طراحان وب، Brackets است.

سیستم های مدیریت محتوا (CMS). یادگیری نحوه استفاده از پلتفرم های CMS محبوب مانند وردپرس و دروپال برای هر کسی که وارد حوزه طراحی وب می شود مفید خواهد بود. با استفاده از CMS، کاربران می توانند روی جنبه های جلویی توسعه وب سایت، مانند مدیریت محتوا و اصلاح طراحی آن تمرکز کنند.

 

4. گواهینامه های طراحی وب را دریافت کنید

گواهینامه های حرفه ای در زمینه های خاص طراحی وب به نشان دادن شایستگی شما به مشتریان یا کارفرمایان بالقوه کمک می کند. به دست آوردن آنها دانش شما را افزایش می دهد و شما را با آخرین روندها به روز نگه می دارد.

 

در زیر برخی از گواهینامه های توصیه شده برای طراحان وب آمده است:

 

گواهینامه Adobe. از آنجایی که Adobe یکی از معتبرترین توسعه دهندگان نرم افزار توسعه وب و طراحی گرافیک است، داشتن یک طراح دارای گواهینامه Adobe به افزایش اعتماد مشتری کمک می کند و به شما امکان می دهد نرخ های خود را افزایش دهید.

گواهی طراحی وب سایت واکنش گرا. این گواهینامه توسط freeCodeCamp ارائه شده است. این زبان‌های برنامه‌نویسی اولیه مورد استفاده برای ساخت وب‌سایت‌های تعاملی و واکنش‌گرا را پوشش می‌دهد. کل برنامه درسی حدود 300 ساعت طول می کشد تا تکمیل شود و دوره با پنج پروژه که مهارت های شما را آزمایش می کند به پایان می رسد.

گواهی طراحی UX گوگل. با ثبت نام در این دوره شش ماهه صدور گواهینامه از طریق Coursera، با اصول UX و فرآیند طراحی UX، از جمله نمونه سازی و تست کاربر آشنا خواهید شد.

به عنوان جایگزین، در دوره های آنلاین شرکت کنید یا به بوت کمپ بپیوندید. تعدادی گزینه رایگان و پولی آنلاین وجود دارد.

 

در اینجا چند توصیه برای بوت کمپ و دوره های طراحی وب رایگان آورده شده است:

 

اولین صفحات وب خود را با HTML و CSS توسط OpenClassrooms بسازید

دوره نهایی طراحی وب سایت توسط WebFlow

Bootcamp طراحی وب – طراحی مانند یک PRO توسط Udemy

طراحی وب برای همه توسط دانشگاه میشیگان

طراحی وب برای توسعه دهندگان وب توسط Udemy

 

همچنین نقشه یادگیری طراحی سایت، می تواند مسیر درست یادگیری را برای شما به وجود بیاورد و توصیه می کنید که این مطلب را هم مطالعه کنید.

مطالب مرتبط : اهمیت تجربه کاربری در سئو سایت

  • sarv1400 shahi