وبلاگ سرو شاهی

در این وبلاگ تمامی مطالب مرتبط با تکنولوژی و موارد دیگر قرار میگیرد.

وبلاگ سرو شاهی

در این وبلاگ تمامی مطالب مرتبط با تکنولوژی و موارد دیگر قرار میگیرد.

  • ۰
  • ۰

پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان است.

زبان پایتون جامعه گسترده و رو به رشدی از کاربران دارد و تقاضا برای آموزش پایتون روز به روز در حال افزایش است. برای افرادی که به دنبال یادگیری نحوه کدنویسی هستند، این زبان مکانی عالی برای شروع است. پایتون یک زبان برنامه نویسی عمومی است. این بدان معنی است که بر خلاف جاوا اسکریپت، HTML و CSS برای توسعه وب مفیدتر هستند. یادگیری ساده و تطبیق پذیری آن باعث شده است که این زبان در بسیاری از زمینه ها از علم داده گرفته تا یادگیری ماشین و طراحی بازی مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه حدود سی سال از شروع آن می گذرد، اما تنها در سال های اخیر است که پایتون به یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی تبدیل شده است.

 چرا باید زبان برنامه نویسی پایتون را یاد بگیریم؟

بازار کار برای توسعه دهندگان پایتون عالی است.

اگر تبلیغات استخدام برنامه نویس بسیاری از شرکت های بزرگ مانند دراپ باکس، نتفلیکس و فیس بوک را ببینید، متوجه خواهید شد که بیشتر آنها مربوط به استخدام برنامه نویس پایتون هستند. علاوه بر این که فرصت های شغلی زیادی در انتظار توسعه دهندگان پایتون است، کارفرمایان به کسانی که این مشاغل را دارند حقوق بالایی می پردازند. توسعه دهندگان پایتون این شانس را دارند که با تجربه کمتر حقوق بیشتری دریافت کنند.

پایتون یک زبان عالی برای مبتدیان است.

اگر می خواهید برنامه نویسی را شروع کنید، یادگیری پایتون می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. یکی از قسمت های ترسناک یادگیری زبان های برنامه نویسی شباهت نداشتن آنها به زبان های طبیعی (مانند فارسی، انگلیسی و ...) است. اما نحو زبان پایتون شبیه گرامر انگلیسی است. این زبان همچنین خوانایی بالایی دارد.

علاوه بر این، پایتون یک زبان تفسیری است. قابلیت تفسیر پایتون به این معنی است که شما می توانید هر خط کدی را بلافاصله پس از نوشتن آن اجرا کنید. این به شما امکان می دهد بلافاصله کد خود را بررسی کرده و تغییرات لازم را انجام دهید. این ویژگی هم برای افرادی که در حال یادگیری هستند مفید است و هم برای برنامه نویسان با تجربه تر در زمان صرفه جویی می کند.

پایتون یک زبان همه منظوره است

به نقل از امیر رسولی پایتون یک زبان همه منظوره است که هم در برنامه های کوچک و هم در ساخت برنامه های پیچیده قابل استفاده است. پایتون کاربردهای زیادی دارد. از علم داده و مهندسی نرم افزار گرفته تا محیط هایی مانند توسعه اپلیکیشن، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، همه از این زبان استفاده می کنند. تعداد بسیار زیاد کتابخانه های پایتون که بیش از 125000 است باعث شده این زبان در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. یکی دیگر از جنبه های تطبیق پذیری پایتون این است که می تواند در کنار سایر زبان های برنامه نویسی اجرا شود. یک مثال استفاده از جاوا با پایتون و سی با پایتون است.

پایتون جامعه بزرگی از کاربران دارد

اگر در حال یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون هستید، ممکن است هنگام انجام پروژه ها سوالاتی برای شما پیش بیاید. در این صورت جامعه برنامه نویسان پایتون شما را تنها نخواهند گذاشت و به سوالات شما پاسخ خواهند داد. یکی از مزایای یادگیری پایتون، جامعه برنامه نویسی بزرگ و پشتیبانی کننده آن است. کاربران پایتون نیز به طور مرتب جلساتی را از سراسر جهان برگزار می کنند و دانش خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

پایتون سریعتر از سایر زبان های برنامه نویسی در حال رشد است

وقتی صحبت از محبوبیت و سرعت رشد زبان پایتون به میان می آید، با اعداد جالبی مواجه می شویم. بر اساس شاخص محبوبیت زبان برنامه نویسی PYPL، پایتون بیش از هر زبان برنامه نویسی دیگری در اینترنت جستجو می شود. در سال 2020، پایتون جایزه زبان برنامه نویسی سال TIOBE را دریافت کرد. دریافت این جایزه به این دلیل بود که محبوبیت پایتون بیش از هر زبان برنامه نویسی دیگری در حال افزایش بود. پایتون بخش بزرگی از این افزایش محبوبیت را مدیون کاربرد آن در علم داده است. با رشد زمینه هایی مانند یادگیری ماشینی، مدل سازی داده ها و هوش مصنوعی، تعداد علاقه مندان به یادگیری پایتون افزایش یافته است.

کاربردهای پایتون

علم داده

طبق نظرسنجی Kaggle، یک جامعه آنلاین برای دانشمندان داده، پایتون بیش از هر زبان دیگری در علم داده استفاده می شود. پایتون می تواند مجموعه داده های بزرگ را تجزیه و تحلیل کند، کارهای تکراری را ساده کند و با کتابخانه های خود در زمان برنامه نویسان صرفه جویی کند. همه اینها باعث شده تا پایتون بیش از حد انتظار محبوب شود.

توسعه وب

یکی از کاربردهای پایتون توسعه اپلیکیشن های تحت وب است. پایتون یک زبان منعطف است و این تا حد زیادی به دلیل فریمورک های متعدد و قدرتمندی است که دارد. جنگو یکی از محبوب ترین فریم ورک های توسعه وب مبتنی بر پایتون است که امکانات کاملی را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد. حتی غول های فناوری مانند گوگل و یوتیوب از پایتون برای توسعه وب استفاده می کنند.

توسعه اپلیکیشن

برای افرادی که می خواهند وارد عرصه توسعه اپلیکیشن شوند، پایتون یک انتخاب عالی است. ساخت اپلیکیشن با پایتون زمان و انرژی کمی می گیرد. پایتون همچنین اخیراً در زمینه های نوظهور مانند بلاک چین و طراحی بازی به لطف چارچوب های قدرتمند خود محبوبیت پیدا کرده است.

آموزش پایتون در کالج 

اگر به زبان برنامه نویسی پایتون علاقه مند هستید و می خواهید با یکی از محبوب ترین زبان های دنیای برنامه نویسی آشنا شوید، دوره آموزشی Python گزینه خوبی برای یادگیری نحوه کار با این برنامه نویسی محبوب خواهد بود. زبان به صورت عملی

 

  • ۰۱/۱۲/۱۹
  • sarv1400 shahi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی