وبلاگ سرو شاهی

در این وبلاگ تمامی مطالب مرتبط با تکنولوژی و موارد دیگر قرار میگیرد.

وبلاگ سرو شاهی

در این وبلاگ تمامی مطالب مرتبط با تکنولوژی و موارد دیگر قرار میگیرد.

  • ۰
  • ۰

 

انواع استراتژی قیمت گذاری

قیمت گذاری، یکی از مهمترین فرایندهای فروش برای کسب و کارهای می باشد که در بسیاری از مواقع، دقت مورد نیاز برای این موضوع توسط مدیران صرف نمی شود. قیمت گذاری درست می تواند مشتری را به سمت خرید محصولات شما سوق دهد و به طبع، قیمت گذاری نامناسب نیز می تواند مشتری ها را از محصول یا خدمات شما دور کند. برقرار کردن تعادل مورد نیاز برای قیمت گذاری، می تواند کسب و کارها را به فروش مناسب برساند و این موضوع تاثیر مستقیم در موفقیت یک کسب و کار دارد. 

+به نقل از آفتاب آنلاین: انتخاب یکی از انواع استراتژی قیمت گذاری می تواند تاثیر قابل توجهی بر کسب و کار شما داشته باشد، چرا که با انتخاب قیمت نامناسب، ممکن است درآمد خود را از دست دهید و شانس جذب مشتریان جدید برای شما کاهش پیدا کند.

انواع استراتژی های قیمت گذاری 

با توجه به حوزه های کاری مختلف، محصولات متفاوت و مشتری ها، انواع استراتژی های قیمت گذاری برای سازمان های مختلف، با هم تفاوت دارند. با اینکه استراتژی های مختلفی برای قیمت گذاری وجود دارد، اما هر کدام از آنها مزایای خاص خود را دارند و همیشه یک هدف مشترک (افزایش فروش محصول یا خدمات) را دنبال می کنند. 

اهمیت استراتژی قیمت گذاری

در صورتی که محصول تولید شده توسط یک مجموعه قیمت پایینی داشته باشد، ممکن است مشتری فکر کند که از کیفیت خوبی برخوردار نیست! همچنین در صورتی که قیمت بالایی داشته باشد، احتمالا بسیاری از افراد محصولات دیگر را برای خرید ترجیح خواهند داد! احتمالا این سوال برای شما به وجود آمده است که در هر دو حالت، مجموعه ای از مشتری ها را از دست خواهید داد. خبر خوب این است که دقیقا استراتژی قیمت گذاری برای همین منظور تدوین می شود و با در نظر گرفتن یک قیمت منطقی در بازار می توانید تا حد زیادی مشتری های خود را داشته باشید.

با اینکه استراتژی های قیمت گذاری مختلفی وجود دارند، اما برخی از معروفترین آنها که توسط شرکت های معتبر مورد استفاده قرار می گیرند را در ادامه آورده ایم:

انواع قیمت گذاری

  • قیمت گذاری رقابت محور

  • قیمت گذاری افزون بر هزینه

  • قیمت گذاری روانشناختی

  • قیمت گذاری نفوذی 

  • استراتژی قیمت گذاری پویا

  • استراتژی قیمت گذاری باندلینگ

برای بررسی دقیقتر این استراتژی ها، می توانید مطلب، انواع استراتژی قیمت گذاری محصول و خدمات را در وب سایت آفتاب آنلاین بررسی کنید.

  • ۰۱/۰۱/۱۸
  • sarv1400 shahi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی