از آنجایی که گوگل از اول مارس، ویژگی NoFollow را به عنوان یک راهنمایی برای فهرستبندی و خزیدن در نظر میگیرد، این زمان خوبی است تا نگاهی دقیقتر به پیوندهای nofollow، داخلی و خارجی داشته باشیم و درباره مزایایی که ارائه میکنند، و راههای مختلف صحبت کنیم. از آنها استفاده کن. در Semrushchat هفته گذشته، ما در مورد پیوندهای nofollow در مقابل پیوندهای فالو (بعضی آنها را پیوند dofollow می نامند) بحث کردیم. بسیار آشکار شد که سردرگمی زیادی در جامعه در مورد مسائل مختلف مربوط به nofollow وجود دارد، بنابراین ما تصمیم گرفتیم که اصول اولیه را بررسی کنیم و نکاتی را برای ایجاد لینک ارائه دهیم که هر سئو و سازنده لینک باید بداند.
لینک های Nofollow چیست؟
گوگل در سال 2005 گزینه rel="nofollow" را برای وبلاگ نویسانی معرفی کرد که با افرادی که از اسپم نظرات استفاده می کردند و سعی می کردند پیوندهایی ایجاد کنند به امید رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص، مانند "دعوت نامه عروسی"، ارائه کرد. از آن زمان، گوگل استفاده از ویژگی پیوندهای پولی را پیشنهاد کرده است (عملی که می تواند شما را توسط گوگل جریمه کند).
ویژگی nofollow به موتورهای جستجو میگوید که پیوند خروجی را که برچسبگذاری میشود دنبال نکنند - که اساساً میگوید وبسایت پیوند را تأیید نمیکند.
پیوند فالو و نوفالو چگونه به نظر می رسد
Nofollow در HTML کد منبع شما استفاده می شود. بسیاری از CMS ها هنگام ایجاد لینک ها گزینه nofollow را ارائه می دهند، اما اگر مجبور هستید آنها را به صورت دستی کدنویسی کنید، چند نمونه برای شما داریم.
گزینه های پیوند Nofollow برای گوگل
در سپتامبر 2019، گوگل دو ویژگی پیوند جدید را معرفی کرد که به مدیران وبسایتها راههای بیشتری برای کمک به گوگل در شناسایی ماهیت پیوندهای مختلف ارائه میکرد.
rel="sponsored"
گوگل پیشنهاد میکند از ویژگی حمایتشده برای شناسایی لینکهایی در سایت شما استفاده کنید که بهعنوان بخشی از تبلیغات، حمایتهای مالی، یا سایر قراردادهای جبرانی ایجاد شدهاند - این روش ترجیحی است که آنها در صورت پرداخت هزینه برای پیوندها به هر طریقی از آن درخواست میکنند.
rel = "ugc"
گوگل توصیه می کند پیوندهای محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) مانند نظرات و پست های انجمن را به عنوان UGC علامت گذاری کنید. با این حال، آنها اضافه کردند که اگر میخواهید مشارکتکنندگان قابل اعتمادی را که به طور مداوم مشارکتهای باکیفیت انجام دادهاند، شناسایی کرده و به آنها پاداش دهید، میتوانید این ویژگی را از پیوندها حذف کنید.
Google پیشنهاد میکند از rel="nofollow" به روش زیر استفاده کنید: "از مقدار nofollow زمانی که مقادیر دیگر اعمال نمیشوند استفاده کنید، و شما ترجیح میدهید Google سایت شما را با سایت شما مرتبط نکند یا صفحه پیوند داده شده را از آن بخزد. (برای پیوندهای داخل سایت خود، همانطور که در زیر توضیح داده شده است، از robots.txt استفاده کنید.)
پیوندهای ورودی و خروجی طبیعی در مقابل غیر طبیعی
Google پیوندهایی را که به هر وب سایت وارد می شود، ارزیابی می کند تا مشخص کند آیا پیوندها طبیعی به نظر می رسند - به معنای نمایه پیوند معمولی با پیوندهایی از وب سایت های مربوطه که شامل پیوندهای فالو و نوفالو می شود و آنچه به نظر می رسد مقدار معمولی پیوندها باشد. برای هر چیز غیرطبیعی باید از تگ nofollow استفاده کرد.
لینک های غیر طبیعی
اگر گوگل تعداد پیوندهای غیرطبیعی را ببیند، پیوندهایی که به نظر می رسد پیوندهای پولی هستند یا پیوندهایی که به نظر می رسد برای بازی کردن سیستم به دست آمده اند. نمونه هایی از پیوندهایی که می توانند منجر به جریمه یا اقدام دستی شوند:
خرید یا فروش لینک
تبادل لینک
پست های مهمان با پیوندهای متنی لنگر غنی از کلمات کلیدی
لینک سازی خودکار
دایرکتوری های Dofollow
بیانیه های مطبوعاتی
اخیراً، گوگل اقدامات دستی را روی پیوندهای خروجی در پست های مهمان نیز ارائه می دهد. نکته قابل توجه، یکی از ناشران که اخطار اقدام دستی از Google دریافت کرده است، گفت که در سایت آنها ذکر نشده است که پست های مهمان را می پذیرند و پیوندهای خروجی از متن لنگر مارک دار استفاده کرده اند. در این پست بیاموزید که چگونه انکر تکست خود را متنوع کنید تا طبیعی تر به نظر برسد.
گوگل در حال مشاهده لینک هایی است که وارد و خارج از وب سایت شما می شوند. Nofollow برای کمک به جلوگیری از اقدامات دستی استفاده شده است، اما Google اخیراً گفته است: "برای اهداف خزیدن و نمایه سازی، nofollow از 1 مارس 2020 به یک اشاره تبدیل خواهد شد." این چیزی است که باید در نظر داشت. این نکات می تواند به شما کمک کند یا به شما آسیب برساند.
آیا باید از rel="sponsored" و rel="ugc" استفاده کنم؟
در یکی از Semrushchat اخیر، AJ Ghergich توضیح داد، "گوگل از هدف اصلی rel="nofollow" فراتر رفته است و این به روز رسانی ها راهی برای تصدیق / پرداختن به آن است. rel="ugc" برای وبلاگ نویسان و ناشران خوب است و ما قصد داریم آن را روی چندین مشتری پیاده سازی کنیم. ما در حال حاضر در قرار دادن پیوند/محتوای پولی شرکت نمی کنیم، بنابراین در حال حاضر نیازی به «حمایت مالی» نداریم. با این حال، انتظار دارم ناشران بزرگتری مانند فوربس آن را بپذیرند.»
ما با AJ پیگیری کردیم و از او برای استفاده از ویژگی های جدید راهنمایی خواستیم:
"تغییر بزرگ در اینجا این است که rel="nofollow" پیشفرض catchall بود. اکنون فقط زمانی باید از آن استفاده کنید که تگ های UGC یا Sponsored اعمال نمی شوند. این باید نسبتاً نادر باشد.
از "rel=ugc" برای در بخش نظرات وبلاگ خود یا در پست های انجمن استفاده کنید.
از rel=”sponsored” برای تبلیغات، پست مهمان پولی یا قرار دادن پیوند استفاده کنید.
وقتی نمیتوانید محتوایی را تضمین کنید که کاملاً با UGC یا Sponsored مطابقت ندارد، از rel="nofollow" استفاده کنید.
منبع: برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت semrush.com مراجعه نمایید.
- ۰۰/۱۱/۰۴